BILANS 2015. Jak rozliczyć w księgach rachunkowych niedobory zawinione
PROBLEM
Dokonaliśmy okresowej inwentaryzacji w magazynie. W jej trakcie stwierdziliśmy niedobór towaru. Przeprowadzone postępowanie wyjaśniające wykazało, że jest to niedobór zawiniony. Odpowiedzialny materialnie pracownik wyraził zgodę na pokrycie niedoboru. Jak udokumentować obciążenie pracownika i jak ująć ten niedobór w księgach rachunkowych? Czy ujawnienie takiego niedoboru należy traktować na równi ze sprzedażą towarów i w związku z tym do kwoty niedoboru doliczyć VAT? Czy powinniśmy dokonać korekty VAT naliczonego przy zakupie? Jeśli tak, to w jakim terminie dokonać korekty? Czy niedobór można uznać za koszt uzyskania przychodów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się