Jakie usługi oferowane przez hotel są objęte preferencyjną stawką VAT - wyrok NSA
Z preferencyjnej stawki VAT mogą korzystać tylko te świadczenia, które według przyjętych zwyczajów, znajdujących odzwierciedlenie w regulacjach prawnych dotyczących funkcjonowania hoteli, są wliczone w koszt pobytu w hotelu, np. przechowanie bagażu, dostęp do telewizji kablowej, sprzątanie pokoju, dostarczenie ręczników. Takiego charakteru nie mają natomiast serwowane w restauracji hotelowej obiady i kolacje, czy też zabiegi kosmetyczne lub pielęgnacyjne - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 6 maja 2015 r. (sygn. akt I FSK 2105/13).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się