Wydatki na materiały mogą stanowić koszt podatkowy dopiero po sprzedaży produktów - stanowisko MF
Ustawa o rachunkowości zezwala na stosowanie uproszczenia polegającego na odpisywaniu w koszty wartości materiałów i towarów na dzień ich zakupu. Korekta tych kosztów o wartość stanu magazynu jest dokonywana nie później niż na dzień bilansowy. W celu prawidłowego rozliczenia zaliczek w podatku dochodowym podatnicy stosujący to uproszczenie mają obowiązek sporządzać inwentaryzację na koniec każdego okresu sprawozdawczego, tj. na koniec miesiąca (dla płacących zaliczki miesięczne) bądź kwartału (dla płacących zaliczki kwartalne). Obowiązku tego nie mają jedynie podatnicy, którzy wybrali wpłaty zaliczek na podatek w formie uproszczonej. Tak wynika z interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu. Przedstawiamy fragment interpretacji w tej sprawie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty