Koszty uzyskania przychodu ze sprzedaży środka trwałego sfinansowanego dotacją - rozbieżności interpretacyjne organów podatkowych
W przypadku sprzedaży środka trwałego, którego zakup został sfinansowany dotacją, wątpliwości podatników budzi sposób ustalenia kosztu uzyskania przychodu z takiej sprzedaży. Niestety, w ostatnim czasie niektóre organy podatkowe zaczęły zmieniać - na niekorzyść podatników - stanowisko prezentowane dotychczas w tej sprawie. Z najnowszych interpretacji indywidualnych wynika, że odmawiają one podatnikom prawa do zaliczania do kosztów całej niezamortyzowanej wartości początkowej sprzedawanego środka trwałego. Twierdzą, że podatnik sprzedający środek trwały sfinansowany dotacją może zaliczyć do kosztów wyłącznie wartość niezamortyzowaną tego środka trwałego, w takiej części, w jakiej jego zakup został sfinansowany z własnych środków. Na szczęście dla podatników Krajowa Informacja Podatkowa nie potwierdza takiej wykładni obowiązujących przepisów i w udzielanych wyjaśnieniach nadal podaje, że kosztem ze zbycia środka trwałego sfinansowanego dotacją powinna być cała jego niezamortyzowana wartość początkowa. Należy spodziewać się wydania interpretacji ogólnej w tym zakresie.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty