Jak ująć w księgach rachunkowych zakup wielu kas fiskalnych i części zamiennych do nich, gdy jednostkowa wartość nie przekracza 3500 zł
PROBLEM
Jesteśmy spółką akcyjną. W kwietniu oraz maju 2013 r. zakupiliśmy 80 kas fiskalnych do naszych lokali handlowych. Wartość pojedynczej kasy fiskalnej wynosi 2300 zł netto. Dodatkowo do kasy fiskalnej zakupiliśmy części zamienne. Będziemy je wykorzystywać na wypadek awarii kasy. Łączna wartość części zamiennych wynosi 20 000 zł (wartość jednostkowa to 1500 zł). Czy wydatki na nabycie kas fiskalnych i części zamiennych można ująć jednorazowo w kosztach, skoro wartość pojedynczej kasy nie przekracza 3500 zł? W jaki sposób zaksięgować części zamienne? Zysk netto spółki to około 1 000 000 zł.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się