Bilans. Jak rozliczyć ubezpieczenie samochodu na przełomie roku, gdy spóźniono się z zapłatą drugiej raty

W maju 2012 r. zawarliśmy umowę ubezpieczenia samochodu (OC i AC) obowiązującą od 6 maja 2012 r. do 5 maja 2013. r. Ubezpieczenie płatne jest w dwóch ratach, tj.:

PROBLEM

● pierwsza rata w wysokości 1032 zł płatna do 6 maja 2012 r. (została w tym dniu przez nas opłacona),

● druga rata w wysokości 1032 zł płatna do 4 listopada 2012 r. (rata ta została opłacona dopiero w styczniu 2013 r.).

Całość ubezpieczenia (tj. 2064 zł) była zaksięgowana na rozliczeniach międzyokresowych kosztów i stopniowo odnoszona w koszty poszczególnych miesięcy. Czy w związku z opóźnieniem w opłaceniu drugiej raty ubezpieczenia nadal możemy przeksięgować z rozliczeń międzyokresowych koszty przypadające na listopad i grudzień i jednocześnie zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodu?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne