Bilans. Jak rozliczyć ubezpieczenie samochodu na przełomie roku, gdy spóźniono się z zapłatą drugiej raty
W maju 2012 r. zawarliśmy umowę ubezpieczenia samochodu (OC i AC) obowiązującą od 6 maja 2012 r. do 5 maja 2013. r. Ubezpieczenie płatne jest w dwóch ratach, tj.:
PROBLEM
● pierwsza rata w wysokości 1032 zł płatna do 6 maja 2012 r. (została w tym dniu przez nas opłacona),
● druga rata w wysokości 1032 zł płatna do 4 listopada 2012 r. (rata ta została opłacona dopiero w styczniu 2013 r.).
Całość ubezpieczenia (tj. 2064 zł) była zaksięgowana na rozliczeniach międzyokresowych kosztów i stopniowo odnoszona w koszty poszczególnych miesięcy. Czy w związku z opóźnieniem w opłaceniu drugiej raty ubezpieczenia nadal możemy przeksięgować z rozliczeń międzyokresowych koszty przypadające na listopad i grudzień i jednocześnie zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodu?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty