Czy należy ująć w ewidencji błędnie wystawioną fakturę korygującą
W dniu 30 grudnia 2012 r. otrzymałam pocztą oryginał faktury korygującej zakup. Faktura ta wystawiona jest w listopadzie i widnieje na niej podpis naszego pracownika, bez daty otrzymania faktury. Ja tej faktury nie mam zaksięgowanej w listopadzie, bo do mnie nie dotarła. Po wyjaśnieniach pracownika okazało się, że ta faktura korygująca była błędnie wystawiona (zwrot towaru, który wcale nie był zwrócony) i miała zostać anulowana (pracownik oddał ją wystawcy wraz z kopią). Widocznie jednak ją u siebie zaksięgowali, gdyż w grudniu wystawili kolejną korektę faktury, która cofa tę poprzednią. Czy w związku z tym, że korekta listopadowa dotarła w listopadzie do firmy (mimo że do mnie już nie), mam skorygować VAT-7 listopada i ująć zwrot towaru (który faktycznie wcale nie wystąpił), a następnie w grudniu ująć kolejną korektę prostującą tę pomyłkę? Wyjdzie mi wtedy do dopłaty VAT za listopad, a w grudniu znowu mi ten VAT zejdzie. Czy mogę obu tych faktur korygujących, które nawzajem się anulują, nie ujmować w kpir i ewidencji zakupu VAT, a zachować je tylko w dokumentach grudnia na wypadek konieczności złożenia wyjaśnień?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty