Czy można zaliczyć do kosztów wydatki na poczęstunek serwowany w siedzibie firmy
Dotychczas organy podatkowe nie kwestionowały zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na zakup drobnych artykułów spożywczych na poczęstunek serwowany w siedzibie podatnika jego kontrahentom i klientom. Niestety, w ostatnich miesiącach nastąpiła zmiana stanowiska Ministerstwa Finansów na niekorzystne dla podatników.
Drobny poczęstunek w siedzibie wyłączony z kosztów
Dotychczas organy podatkowe uważały, że drobny poczęstunek w siedzibie nie ma cech reprezentacji. Takie drobne poczęstunki serwowane kontrahentom w czasie spotkań w siedzibie firmy powszechnie były traktowane jako wydatki na jej bieżące funkcjonowanie. Tym samym organy podatkowe zgadzały się, że taki poczęstunek kontrahenta może stanowić koszt podatkowy przedsiębiorcy, w odróżnieniu od podejmowania kontrahentów i klientów w restauracjach. Takie stanowisko zajął m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 29 maja 2012 r. (sygn. IPPB5/423-165/12-2/JC) i Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji z 8 czerwca 2010 r. (sygn. ILPB3/423-253/10-4/AP). Szeroko to zagadnienie opisywaliśmy w Mk nr 4/2010.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty