28.09.2012 Podatki

Czy można zaliczyć do kosztów wydatki na poczęstunek serwowany w siedzibie firmy

Dotychczas organy podatkowe nie kwestionowały zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na zakup drobnych artykułów spożywczych na poczęstunek serwowany w siedzibie podatnika jego kontrahentom i klientom. Niestety, w ostatnich miesiącach nastąpiła zmiana stanowiska Ministerstwa Finansów na niekorzystne dla podatników.

Drobny poczęstunek w siedzibie wyłączony z kosztów

Dotychczas organy podatkowe uważały, że drobny poczęstunek w siedzibie nie ma cech reprezentacji. Takie drobne poczęstunki serwowane kontrahentom w czasie spotkań w siedzibie firmy powszechnie były traktowane jako wydatki na jej bieżące funkcjonowanie. Tym samym organy podatkowe zgadzały się, że taki poczęstunek kontrahenta może stanowić koszt podatkowy przedsiębiorcy, w odróżnieniu od podejmowania kontrahentów i klientów w restauracjach. Takie stanowisko zajął m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 29 maja 2012 r. (sygn. IPPB5/423-165/12-2/JC) i Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji z 8 czerwca 2010 r. (sygn. ILPB3/423-253/10-4/AP). Szeroko to zagadnienie opisywaliśmy w Mk nr 4/2010.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne