Jak rozliczać wydatki i wpływy związane z pokrywaniem szkód powstałych z przyczyn naturalnych
Przedsiębiorcy w okresie letnim narażeni są na straty w mieniu wynikające z działań natury. Grad, burze, huragany niszczą samochody, towary i uprawy. W przypadku gdy mienie to zostało ubezpieczone, przedsiębiorcy mogą liczyć na otrzymanie odszkodowań. Powstają w związku z tym problemy podatkowe z rozliczeniem zarówno poniesionych strat, jak i otrzymanych odszkodowań.
Jak traktować podatkowo odszkodowanie otrzymane za zniszczony środek trwały
PROBLEM
Należąca do spółki komandytowej maszyna (generator) została zniszczona w trakcie burzy. Firma otrzymała odszkodowanie od ubezpieczyciela. Za odszkodowanie został zakupiony nowy generator. Czy otrzymane odszkodowanie jest w takiej sytuacji przychodem? Co z amortyzacją zniszczonego środka trwałego?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się