29.08.2012 Podatki

Jak rozliczać wydatki i wpływy związane z pokrywaniem szkód powstałych z przyczyn naturalnych

Przedsiębiorcy w okresie letnim narażeni są na straty w mieniu wynikające z działań natury. Grad, burze, huragany niszczą samochody, towary i uprawy. W przypadku gdy mienie to zostało ubezpieczone, przedsiębiorcy mogą liczyć na otrzymanie odszkodowań. Powstają w związku z tym problemy podatkowe z rozliczeniem zarówno poniesionych strat, jak i otrzymanych odszkodowań.

Jak traktować podatkowo odszkodowanie otrzymane za zniszczony środek trwały

PROBLEM

Należąca do spółki komandytowej maszyna (generator) została zniszczona w trakcie burzy. Firma otrzymała odszkodowanie od ubezpieczyciela. Za odszkodowanie został zakupiony nowy generator. Czy otrzymane odszkodowanie jest w takiej sytuacji przychodem? Co z amortyzacją zniszczonego środka trwałego?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne