12.02.2012 Rachunkowość firm

Jakie odszkodowanie wypłaci zakład ubezpieczeń z tytułu umów OC zawartych przez biura rachunkowe w 2012 r.

Jeżeli biuro rachunkowe w związku z wykonywaniem działalności wyrządzi klientowi szkodę, klient przede wszystkim może uzyskać odszkodowanie z polisy OC biura rachunkowego (maksymalnie do wysokości tzw. sumy gwarancyjnej). Minimalna wysokość sumy gwarancyjnej jest określona przepisami i w każdym roku jest przeliczana z euro na złote według kursu średniego NBP po raz pierwszy ogłoszonego w danym roku. W 2012 r. minimalna suma gwarancyjna dla umów ubezpieczenia OC zawieranych przez biura rachunkowe została podwyższona w stosunku do roku ubiegłego. Dla klientów biur rachunkowych oznacza to, że uzyskają większe zabezpieczenie pokrycia ewentualnych szkód wyrządzonych przez biuro. Dla biur rachunkowych może to też oznaczać podwyżkę składek na ubezpieczenie OC ich działalności.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty