Kiedy odszkodowanie i renta wypłacone pracownikowi poszkodowanemu wskutek wypadku przy pracy są kosztem podatkowym

Pracownik uległ wypadkowi przy pracy. W związku z tym uzyskał od nas jednorazowe odszkodowanie wynikające z przepisów prawa pracy. Dodatkowo zasądzono od naszej spółki zwrot kosztów leczenia, jednorazowe zadośćuczynienie wynikające z przepisów prawa cywilnego oraz miesięczną rentę. Czy takie świadczenia wypłacane na podstawie wyroku sądu będą stanowić dla nas koszt uzyskania przychodu? Czy możemy zaliczyć do kosztów wydatki na postępowanie sądowe?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne