Jak rozliczyć w pkpir zakup materiałów, które uległy zniszczeniu
Miałem na składzie płyty laminowane. W wyniku podtopień duża część tych płyt została zniszczona. Płyty nie były ubezpieczone. Co zrobić z nienadającymi się do produkcji płytami? Jak to ująć w pkpir? Czy powinienem skorygować odliczony VAT?
PROBLEM
RADA
W opisanej sytuacji powinien Pan sporządzić protokół na okoliczność zniszczenia materiału. Następnie należy wystornować kwotę zniszczonych materiałów z kolumny 10 pkpir "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu" i wpisać ją do kolumny 13 pkpir "Pozostałe wydatki". Nie ma Pan obowiązku korygowania odliczonego VAT.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się