Czy biuro rachunkowe ponosi odpowiedzialność wobec klienta za mandat nałożony na niego za nieterminowe wpłacanie zaliczek na podatek
Prowadzę biuro rachunkowe. Mój klient w 2009 r. nie zapłacił zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za październik i listopad (podwójnej) w terminie (działalność gospodarczą rozpoczął 1 października 2009 r.). Wszystko uiścił w styczniu 2010 r. Zeznanie roczne zostało złożone w terminie i podatek wraz z odsetkami został zapłacony. W październiku 2010 r. klient dostał mandat (500 zł) z urzędu skarbowego za uporczywe niepłacenie zaliczek. Czy urząd skarbowy miał prawo nałożyć taki mandat? Klient obarcza winą biuro rachunkowe, że nie poinformowało go o konsekwencjach jego postępowania (o tym, że jak nie zapłaci w terminie tych zaliczek, to dostanie taką karę). Klient był informowany, że zaliczki należy płacić do 20. dnia każdego miesiąca. Czy ja, jako biuro rachunkowe lub doradca podatkowy, muszę informować klienta o takich procedurach? Czy w kompetencjach biura rachunkowego lub doradcy podatkowego musi być posiadanie takiej wiedzy?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty