02.12.2010 Podatki

Co zrobić z nakładami w przypadku przedterminowego zakończenia umowy najmu

Nasza spółka posiada wiele lokalizacji biurowo-magazynowych i sklepów. Ostatnio w związku ze złą koniunkturą postanowiliśmy zakończyć działalność w mniej dochodowych placówkach. Niestety, w większości lokalizacji podpisane umowy najmu są długoterminowe. Oznacza to konieczność ich przedterminowego rozwiązania. Kolejny problem, jaki się pojawił, to fakt, że na potrzeby naszej działalności na lokale te zostały poniesione znaczne nakłady. Traktujemy je jako tzw. inwestycję w obcym środku trwałym. Podlegają one amortyzacji. Proszę o informację, czy "wyjście" z lokalu i pozostawienie nakładów pozwala nam na zaliczenie do kosztów niezamortyzowanej części tych nakładów. Proszę też o poradę, co powinniśmy zrobić z nakładami w takim przypadku.

problem

rada

Mogą Państwo odsprzedać nakłady wynajmującemu, zlikwidować je fizycznie bądź też pozostawić je w zdawanej nieruchomości. Konsekwencje każdej z możliwości przedstawiamy w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne