Program rabatowy - nieodpłatne świadczenie, wzajemne usługi czy wspólne przedsięwzięcie
Moja klientka posiada kilka sklepów. Ostatnio podpisała z bankiem umowę na program rabatowy. Zgodnie z umową klientom sklepów dokonującym płatności za zakupy z wykorzystaniem kart płatniczych tego banku będzie udzielany rabat w stosunku do standardowej ceny. Ponadto w sklepach ma być zamieszczona (na koszt mojej klientki) informacja o przysługującym rabacie. Bank ma natomiast na swój koszt przygotować materiały reklamowe dotyczące programu rabatowego, w których wykorzystuje znak towarowy, a także informacje marketingowe i adresowe sklepów. Czy po stronie mojej klientki powstanie nieodpłatny przychód? A może jest to wzajemne świadczenie usług? Jeżeli tak, to proszę o informację, w jakiej wysokości powinnam rozpoznać przychody i koszty podatkowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty