28.06.2018 Podatki

Najnowsze interpretacje urzędowe. Czy pomyłkowe zarejestrowanie transakcji na rzecz pracowników w kasie powoduje obowiązek rejestracji w kasie wszystkich transakcji z pracownikami

Podatnik ma obowiązek rejestrować wszystkie transakcje sprzedaży na rzecz pracowników w kasie fiskalnej, nawet gdy pierwsza rejestracja nastąpiła omyłkowo i podatnik ją skorygował. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w interpretacji, której fragment przytaczamy poniżej. Pismo w pełnym brzmieniu jest dostępne na www.mk.infor.pl w zakładce Archiwum. Opisany przypadek dotyczy podatnika, który pomyłkowo zaewidencjonował sprzedaż towaru na rzecz pracownika w kasie fiskalnej. Gdy zauważył, że sprzedaż taka korzysta ze zwolnienia z obowiązku rejestracji, dokonał korekty. Niestety, z literalnej treści przepisów wynika, że rozpoczęcie rejestracji w kasie sprzedaży na rzecz pracowników wyklucza możliwość stosowania tego zwolnienia w przyszłości. Nie ma znaczenia przyczyna pierwszej rejestracji i korekta rejestracji. Przywołana interpretacja jest przykładem prezentowanej nadal profiskalnej linii orzecznictwa organów podatkowych, która zmierza do zawężenia możliwości korzystania ze zwolnień z obowiązku stosowania kas rejestrujących

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty