02.06.2009 Podatki

Jak rozliczyć wydatki na zakup baneru reklamowego postawionego na cudzym gruncie

Spółka zakupiła baner reklamowy ze swoim logo. Jego całkowity koszt (około 9000 zł) obejmuje projekt, konstrukcję metalową (szkielet dla baneru) oraz zabetonowanie podstaw pod słupy. Baner został zamontowany na ruchomej, demontowalnej konstrukcji metalowej osadzonej na obcym gruncie, w bliskości pasa drogowego.

PROBLEM

1) Czy całkowity koszt tej reklamy może być jednorazowo, tj. w pełnej wysokości, odniesiony w koszty podatkowe, przy przyjęciu założenia, że okres jego używania nie przekroczy jednego roku (a zatem nie spełnia definicji środka trwałego)?

2) Czy jednak należy zakwalifikować ten komplet reklamowy od samego początku jako środek trwały podlegający amortyzacji? Jeśli tak - według jakiej stawki? Czy w takiej sytuacji wartość umowy dzierżawy należy uwzględnić w wartości początkowej środka trwałego?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty