02.10.2008 Podatki

Czy wydatki na reklamę sprzeczną z prawem mogą być kosztem

W „MONITORZE księgowego” nr 18/2008 przedstawiliśmy, jakim prawnym ograniczeniom podlega reklama. Warto się także zastanowić, czy wydatki poniesione na reklamę „niedozwoloną” mogą stanowić koszt podatkowy. W publikacji odróżniamy wydatki związane z prowadzeniem takiej reklamy od wydatków związanych z ukaraniem prowadzącego ten rodzaj reklamy.

Niedozwolona reklama jako koszt

Wydatek stanowi koszt podatkowy, jeżeli spełnia następujące przesłanki (art. 15 ust. 1 updop i odpowiednio art. 22 ust. 1 updof):

1) jest rzeczywisty (definitywny),

2) jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą,

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty