Czy wydatki na reklamę sprzeczną z prawem mogą być kosztem
W „MONITORZE księgowego” nr 18/2008 przedstawiliśmy, jakim prawnym ograniczeniom podlega reklama. Warto się także zastanowić, czy wydatki poniesione na reklamę „niedozwoloną” mogą stanowić koszt podatkowy. W publikacji odróżniamy wydatki związane z prowadzeniem takiej reklamy od wydatków związanych z ukaraniem prowadzącego ten rodzaj reklamy.
Niedozwolona reklama jako koszt
Wydatek stanowi koszt podatkowy, jeżeli spełnia następujące przesłanki (art. 15 ust. 1 updop i odpowiednio art. 22 ust. 1 updof):
1) jest rzeczywisty (definitywny),
2) jest związany z prowadzoną działalnością gospodarczą,
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się