Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606715)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    17.09.2008 Podatki

    Jak przechowywać faktury elektroniczne

    Firma kurierska, z którą nasza spółka ma zawartą umowę stałej współpracy na dostarczanie przesyłek, wprowadziła dla swoich klientów przesyłanie faktur drogą elektroniczną. Jako jej stały kontrahent wyraziliśmy na piśmie zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych. Faktury są przesyłane zwykłą pocztą elektroniczną jako załącznik. Załącznik ten składa się z dwóch plików, tj. pliku faktury z rozszerzeniem „pdf” oraz pliku kwalifikowanego podpisu elektronicznego z rozszerzeniem „sig”. Podpis ten może być zweryfikowany za pomocą programu, który możemy ściągnąć ze strony internetowej firmy kurierskiej. Faktury można obejrzeć w programie Adobe Reader. Wyglądają dokładnie tak jak dotychczas wystawiane przez firmę kurierską faktury papierowe. Nie ma na nich wzmianki, że są fakturami elektronicznymi, noszą jedynie oznaczenie „oryginał”.

    PROBLEM

    Po ich wydrukowaniu zamieszczamy na nich datę otrzymania (data wpływu na skrzynkę mailową), dekrety księgowe, uwagi o sprawdzeniu pod względem rachunkowym i merytorycznym oraz zatwierdzeniu do wypłaty, podpisane przez właściwe osoby. Następnie zamieszczamy je w odpowiednim segregatorze wraz z innymi zwykłymi fakturami zakupu. Dołączamy do nich treść maila, który następnie jest usuwany z programu Outlook (wraz z załączoną fakturą). Czy postępujemy właściwie, w sposób zgodny z zasadami rachunkowości? Czy powinniśmy dodatkowo wydrukować jakieś poświadczenie podpisu elektronicznego związanego z tą fakturą (np. raport z weryfikacji)?

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF – rodzaje uprawnień, procesy i modele
    • Faktura ustrukturyzowana. Broszura informacyjna dotycząca struktury FA(3)
    • Rozliczanie VAT w systemie kaucyjnym – na podstawie objaśnień MF
    • KSeF nie wpłynie na termin wystawienia faktury, powstania obowiązku podatkowego oraz prawo do odliczenia VAT – odpowiedź na interpelację poselską
    • VAT od usługi budowlanej w przypadku sporu między kontrahentami – wyrok NSA
    • USTAWA z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.