W jakich miejscowościach rada gminy może pobierać opłatę miejscową
Opłata miejscowa może być pobierana w miejscowościach, które spełniają warunki wymienione w nowym rozporządzeniu. Rozporządzenie to (weszło w życie 15 stycznia 2008 r.) określa warunki, jakie powinna spełniać miejscowość, w której można pobierać opłatę miejscową. Rada gminy ustala, czy miejscowość spełnia warunki wymienione w rozporządzeniu. Jeżeli tak - pobiera opłatę.
Przypomnijmy, że opłatę miejscową płacą osoby fizyczne przebywające dłużej niż dobę w celach turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych w miejscowościach posiadających korzystne właściwości klimatyczne, walory krajobrazowe oraz warunki umożliwiające pobyt osób w tych celach. Opłatę należy zapłacić za każdy dzień pobytu. Wysokość opłaty i sposób jej uiszczenia określają poszczególne rady gminy. Stawka opłaty miejscowej za dzień pobytu nie może jednak przekroczyć 1,78 zł (art. 19 pkt 1 lit. b) ustawy o podatkach i opłatach lokalnych). Zapłata odbywa się zwykle na rachunek urzędu miasta (gminy) wyznaczonemu inkasentowi, np. właścicielowi hotelu, domu wypoczynkowego, kempingu, schroniska itp. lub w kasie urzędu miasta (gminy).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty