1. W jaki sposób należy rozliczać w pkpir koszty dotyczące więcej niż jednego roku podatkowego
W ramach spółki cywilnej prowadzę pkpir memoriałowo. W 2006 r. otrzymałam fakturę za prenumeratę „Gazety Prawnej” na I kwartał 2007 r. VAT odliczyłam w 2006 r., a kwotę netto odnotowałam w kolumnie 16 księgi. Czy w styczniu 2007 r. należało wpisać całą kwotę z kolumny 16 do 14 księgi? Czy może należało podzielić ją na 3 i zaliczać w koszty w styczniu, lutym i marcu 2007 r.? Ten sam problem mam z fakturą ze stycznia za prenumeratę „MONITORA księgowego” za 2007 r. oraz za dostęp do Internetu od 22 stycznia 2007 r. do 21 stycznia 2008 r. „Biuletynu VAT”. VAT odliczyłam w styczniu 2007 r., a co z kosztami? Czy należało wpisać do kolumny 14 kwoty netto z obydwu faktur, czy może część do kolumny 14, a resztę do kolumny 16 i co miesiąc przeksięgowywać proporcjonalnie do kolumny 14 przez cały 2007 r. oraz w styczniu 2008 r.?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty