4. Jak poprawić błędy w ewidencji zaliczki otrzymanej ostatniego dnia miesiąca na rachunek bankowy
Jesteśmy podmiotem świadczącym m.in. usługi gastronomiczno-hotelarskie. Usługobiorcy są podmiotami gospodarczymi lub osobami fizycznymi. Gdy otrzymamy zaliczkę od podmiotu gospodarczego - natychmiast wystawiamy fakturę zaliczkową. A jeśli od osoby fizycznej - wystawiamy paragon fiskalny. Problem powstaje, gdy zaliczka wpływa na nasz rachunek bankowy ostatniego dnia miesiąca, a my dowiadujemy się o tym w miesiącu następnym. Wówczas zgodnie z ustaleniami w naszym urzędzie skarbowym nie wystawiamy paragonu fiskalnego, ale VAT należny od zaliczki ujmujemy w miesiącu jej otrzymania. Mamy nadzieję, że postępujemy prawidłowo.
PROBLEM
Ostatnio jednak powstał problem: 31 listopada wpłynęła na rachunek bankowy zaliczka od osoby fizycznej. Wyciąg bankowy otrzymaliśmy 3 grudnia. VAT należny rozliczyliśmy w listopadzie. Usługę sprzedaliśmy w grudniu. Osoba wpłacająca zaliczkę poinformowała nas, że usługa dotyczy jej kontrahentów i poprosiła o fakturę VAT dla podmiotu gospodarczego na całą wartość usługi po jej wykonaniu. Czy postąpimy prawidłowo, jeśli wystawimy fakturę na całość, a rozliczając się z fiskusem odejmiemy VAT, który oddaliśmy w listopadzie, mimo że nie mamy paragonu fiskalnego dotyczącego zaliczki ani faktury zaliczkowej?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się