Jak rozliczyć nakłady na remont lokalu w zamian za niepłacenie czynszu
Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Prowadzę pkpir oraz jestem podatnikiem VAT. Zamierzam wynająć lokal na biuro firmy. Wymaga on remontu. Wynajmujący w sporządzonej umowie w zamian za przeprowadzenie remontu zwalnia mnie z czynszu za 8 miesięcy. Za ten okres nie będzie wystawiał faktury. Czynsz wynosi 1000 zł miesięcznie. Koszt orientacyjny remontu to 10 000 zł. Mam następujące pytania:
PROBLEM
1. Czy zakup materiałów i usług remontowych będzie kosztem w miesiącu otrzymania faktury? W której kolumnie księgi go wpisać?
2. Czy mogę odliczyć VAT naliczony od zakupionych materiałów i usług (prowadzę tylko sprzedaż opodatkowaną)?
3. Czy w okresie zwolnienia kosztem będzie miesięczny czynsz zawarty w umowie?
4. Jak postąpić, jeżeli koszt remontu przekroczy znacznie kwotę zwolnienia, np. 4000 zł?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się