Jak zaksięgować likwidację samochodu
Zezłomowano zużyty technicznie, znacznie uszkodzony (zatarcie silnika, wycieki oleju) samochód ciężarowy będący środkiem trwałym. Odbyło się to zgodnie z ustawą o recyklingu zużytych pojazdów. Samochód był objęty tylko ubezpieczeniem OC. Do kosztów spółka zaliczyła niezamortyzowaną wartość samochodu, nie biorąc pod uwagę art. 23 ust. 1 pkt 48 updof. Czy postąpiliśmy prawidłowo? Jeśli nie, proszę o poradę, jak dokonać korekty zapisu w pkpir. Czy pod datą bieżącą (wystawiając własny dowód księgowy) i pomniejszając koszty bieżącego miesiąca? Czy też skreślając zapis z września 2005 r., pod którym ujęto koszty związane z niezamortyzowaną wartością samochodu wpisując „0”, i tym samym sporządzić korekty deklaracji PIT-5L za okres od września do listopada 2005 r. oraz deklaracji rocznej PIT-36L?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty