Jak wprowadzić do ksiąg składniki bilansu zamknięcia nabytej spółki
W wyniku prywatyzacji bezpośredniej nasza spółka zakupiła przedsiębiorstwo od Skarbu Państwa. Proszę o radę - czy i jak powinniśmy wprowadzić do swoich ksiąg następujące elementy bilansu zamknięcia przedsiębiorstwa, sporządzonego na dzień jego sprzedaży:
PROBLEM
• należności, na które sporządzono odpisy aktualizujące, wraz z tymi odpisami,
• rezerwy na odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe,
• rozliczenia międzyokresowe przychodów związane ze środkiem trwałym (dotacja),
• czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów związane z ubezpieczeniami majątkowymi środków transportu (zapłacono z góry),
• rezerwy i aktywa z tytułu podatku dochodowego.
Czy do wyceny wartości firmy powinniśmy wziąć je pod uwagę?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się