Czy wartość zwróconego towaru można zaliczyć do kosztów
W 2003 r. dokonaliśmy importu z Holandii. Towar miał 2 lata gwarancji. Na początku 2005 r. odesłaliśmy część zepsutego towaru. Kontrahent holenderski nie naprawił sprzętu, nie wymienił na nowy, nie chce wystawić noty korygującej. Proponował zwrócić nam 40% obecnej wartości rynkowej. Jest to dla nas nie do przyjęcia. Holendrzy zerwali wszelkie kontakty. Czy w tej sytuacji możemy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wartość towaru, którego nie odzyskamy? Czy są jakieś skutki w podatku VAT?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się