Jak potraktować sprzedaż towarów po cenie niższej od kosztów wytworzenia
Moja firma wydała katalog. Umieściliśmy tam reklamy naszych dostawców, za co oni mają nam zapłacić - załóżmy - 200 000 zł (są na to umowy). Faktury za wykonanie katalogu (papier, druk, dostawy, korekty) wynoszą około 150 000 zł. Część katalogów będzie rozdana za darmo, a część sprzedawana. I tu pojawia się problem - jak mam to potraktować i ustalić koszt własny? Jak mam je sprzedawać? Z faktur wychodzi cena produkcji katalogu około 15 zł za sztukę. Cena wyjściowa sprzedaży jest ustalona na 8 zł za sztukę, czyli niższa od ceny produkcji. VAT odliczam od razu, część kosztów od razu księguję jako koszty uzyskania przychodów. Jak potraktować katalogi, które będą sprzedawane po cenie niższej niż koszt wytworzenia?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się