29.10.2005 Podatki

Czy ponoszenie w ramach promocji określonych kosztów za klienta prowadzi do powstania przychodu

Przedmiotem naszej działalności jest sprzedaż nowych samochodów. Prowadzimy różne promocje, na przykład w cenie sprzedawanego auta nabywca dostaje pakiet ubezpieczeniowy lub nabywca nie płaci prowizji za uruchomienie kredytu. Technicznie wygląda to tak, że dealer pokrywa koszty ubezpieczenia lub koszty prowizji kredytowych. Jeżeli przed zawarciem transakcji sprzedaży było to z klientem ustalone, można uznać, że jest to w cenie sprzedawanego auta. Czy jest to nieodpłatne świadczenie? Jak należy taką transakcję udokumentować, aby nie powodowała dodatkowych obciążeń podatkowych, jakie są nakładane na nieodpłatne świadczenia lub na świadczenia częściowo odpłatne?

PROBLEM
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne