Jak ujmować w księgach rachunkowych odszkodowanie z tytułu wad w wykonanych usługach
W sierpniu 2004 r. nasza spółka z o.o. wystawiła fakturę za wykonanie usługi (wycena nieruchomości) w kwocie 366 zł brutto. Zaksięgowano ją jako przychód i podatek należny VAT za sierpień 2004 r. Faktura została uregulowana przez zleceniodawcę w 2004 r. We wrześniu 2005 r. zleceniodawca wystąpił z pismem o zwrot zapłaconego wynagrodzenia w związku z kwestionowaniem prawidłowości wykonania usługi (uznaliśmy zastrzeżenia zleceniodawcy) i w oparciu o powyższe pismo przelewem bankowym zwróciliśmy wynagrodzenie w kwocie 366 zł.
PROBLEM
W związku z tym zwracamy się z pytaniami:
- jakie dokumenty powinien wystawić zleceniodawca w 2005 r., np. fakturę czy pismo z żądaniem zwrotu wynagrodzenia za nieprawidłowo wykonaną usługę,
- jak prawidłowo zaksięgować zwrot wynagrodzenia w 2005 r., w tym VAT,
- czy istnieją przesłanki umożliwiające zaliczenie wypłaty do kosztów uzyskania przychodów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się