Jakie są skutki przekroczenia limitu kosztów reprezentacji i reklamy
Spółka w okresie obowiązywania „starej” ustawy o VAT przekroczyła limit kosztów reprezentacji i reklamy, czego konsekwencją było niezaliczenie kwoty przekroczenia limitu do kosztów uzyskania przychodów. Sytuacja ta nie ograniczała możliwości odliczenia VAT. W świetle nowo obowiązującej ustawy o VAT przekroczenie limitu kosztów reprezentacji i reklamy ma znaczenie w zakresie odliczania VAT. W naszej spółce w poszczególnych miesiącach, czyli od maja do września, koszty reprezentacji i reklamy mieściły się w limitach przychodów danego miesiąca, natomiast w rachunku narastającym nadal odnotowywaliśmy przekroczenie, z tym że jego wielkość malała. Czy prawidłowym rozwiązaniem było odnoszenie tego przekroczenia do samego miesiąca, gdzie mieściliśmy się w limicie, a tym samym odliczaliśmy VAT w całości?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty