Jak uwzględnić w deklaracjach VAT otrzymane w poprzednich miesiącach premie pieniężne
Prowadzę działalność gospodarczą jako osoba fizyczna (apteka). Jestem podatnikiem VAT i prowadzę księgę przychodów i rozchodów. W maju, czerwcu i lipcu otrzymałam od hurtowni farmaceutycznych noty uznaniowe, dokumentujące tzw. premie pieniężne związane z osiągnięciem określonych obrotów oraz terminowymi płatnościami. Otrzymałam interpretację od US, że opisana premia udzielona aptece przez hurtownię farmaceutyczną powinna być potraktowana jako świadczenie usługi przez aptekę na rzecz hurtowni, co powinno być udokumentowane stosowną fakturą VAT z zastosowaniem 22% stawki.
We wszystkich dotychczasowych deklaracjach VAT-7 występowała nadwyżka podatku naliczonego nad należnym. W czerwcu w deklaracji wskazano zwrot nadwyżki podatku naliczonego na rachunek bankowy, jednak ze względu na obroty opodatkowane głównie 7% stawką pozostał nadal podatek naliczony, który został przeniesiony do odpisu na następny okres rozliczeniowy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się