Jakie są zasady rozliczania podatku należnego i naliczonego w przypadku opłat za użytkowanie wieczyste
Nasza spółka weszła w posiadanie gruntu na prawach użytkowania wieczystego w związku z zakupem budynków użytkowych. Do urzędu miejskiego wnosimy opłaty roczne w kwocie 10 000 zł według doręczonych decyzji. W uzasadnionych przypadkach, na naszą prośbę, opłaty są rozkładane na raty w okresie danego roku. W związku z artykułem zamieszczonym w „MONITORZE księgowego” nr 14 prosimy o podanie procedury rozliczenia podatku należnego i naliczonego w przypadku użytkowania wieczystego. W szczególności, kto podatek nalicza oraz podstawę, od której się go nalicza, a także czy użytkownik może odliczyć ten podatek od VAT należnego?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się