Jak zatrudniać pracowników tymczasowych
Obowiązująca od 1 stycznia 2004 r. ustawa z 9 lipca 2003 r. o zatrudnieniu pracowników tymczasowych stwarza pracodawcy (lub nawet osobie niezatrudniającej pracowników) możliwość przyjęcia pracownika do wykonania zadań o charakterze sezonowym, doraźnym lub takich, których czasowe wykonanie przez stałych pracowników byłoby niemożliwe lub których wykonanie należy do obowiązków pracownika nieobecnego - bez zawierania z nim umowy o pracę.
Można tego dokonać korzystając z usług agencji pracy tymczasowej, która wybiera odpowiednią osobę, zawiera z nią umowę o pracę na czas określony lub na czas wykonania określonej pracy, a następnie już jako pracownika tymczasowego kieruje do pracodawcy użytkownika, gdzie pracownik tymczasowy świadczy pracę na jego rzecz i pod jego kierownictwem.
Agencja pracy tymczasowej może kierować tego samego pracownika tymczasowego maksymalnie przez 12 miesięcy w okresie obejmującym 36 kolejnych miesięcy do tego samego pracodawcy użytkownika. Jeżeli pracownik ten będzie wykonywał pracę w sposób ciągły na rzecz danego pracodawcy użytkownika, obejmującą zadania, których wykonanie należy do obowiązków nieobecnego pracownika „własnego” jego firmy, będzie mógł pracować dla tego pracodawcy użytkownika maksymalnie 36 miesięcy. Po zakończeniu takiego długiego okresu pracy na rzecz tego jednego pracodawcy użytkownika pracownik tymczasowy nie może być skierowany do niego ponownie wcześniej niż po upływie kolejnych 36 miesięcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się