25 czerwca 2016 r.
Udzielanie wsparcia przez asystentów podatnika przełożone na 1 stycznia 2017 r.
Sejm przesunął na 1 stycznia 2017 r. datę wprowadzenia w urzędach skarbowych funkcji asystenta podatnika oraz utworzenia Bazy Wiedzy Administracji Podatkowej, w której będą zamieszczane interpretacje przepisów prawa podatkowego, orzecznictwo sądów oraz broszury informacyjne. Jest to kolejna zmiana terminu wprowadzenia tych przepisów. Początkowo miały obowiązywać od 1 stycznia 2016 r., ale w wyniku zmiany ustawy z 16 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o administracji podatkowej oraz ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r., poz. 2184) zostały przesunięte na 1 lipca 2016 r. Asystent podatnika, wyznaczony przez naczelnika urzędu skarbowego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca, będzie wspierał go w składaniu podań i deklaracji oraz udzielał wyjaśnień dotyczących przepisów przez pierwsze półtora roku prowadzenia firmy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty