20 maja 2016 r.

Zmiany w prowadzeniu ewidencji czasu pracy i odpoczynku marynarza

Kapitan statku lub osoba przez niego upoważniona będą prowadzić ewidencję czasu pracy i odpoczynku marynarza albo w postaci papierowej (według wzoru formularza określonego w załączniku do rozporządzenia), albo w postaci elektronicznej (pod warunkiem że zawiera wszystkie elementy określone we wzorze formularza). Ewidencja w postaci elektronicznej powinna być sporządzana w sposób umożliwiający natychmiastowy, pełny i ciągły do niej dostęp, w tym dokonanie wydruku. Zarówno ewidencję w postaci papierowej, jak i wydruk z ewidencji w formie elektronicznej marynarz opatruje podpisem w celu potwierdzenia, że zawarte tam zapisy są dokładnym odzwierciedleniem jego godzin pracy i odpoczynku. Tak jak dotychczas ewidencję należy prowadzić w języku polskim i angielskim oraz przechowywać ją w siedzibie armatora przez okres 3 lat od dnia zakończenia określonej podróży morskiej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty