02.05.2016

13 kwietnia 2016 r.

Zmiany w akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli

Zmienił się sposób ustalania (potwierdzania) spełnienia wymagań przez placówki doskonalenia nauczycieli, które starają się o uzyskanie akredytacji (nie zmieniły się natomiast same wymagania). Aby uzyskać akredytację, placówka doskonalenia nauczycieli, zamiast spełnienia dotychczasowego warunku otrzymania w ostatniej ewaluacji zewnętrznej wyniku ustalonego co najmniej na poziomie B (oznaczającym wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę lub placówkę), będzie musiała uzyskać wynik świadczący o spełnieniu wymagań określonych w pkt 2-4 i 7 części IV "Wymagania wobec placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych" załącznika do rozporządzenia z 6 sierpnia 2015 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. z 2015 r., poz. 1214) na poziomie podstawowym i realizacji wszystkich działań opisanych w charakterystyce tych wymagań na poziomie wysokim. Wprowadzony został przy tym warunek, że ewaluacja zewnętrzna, której wyniki są załączone do wniosku o przyznanie akredytacji, musi być przeprowadzona w okresie 2 lat poprzedzających złożenie wniosku. Placówki doskonalenia nauczycieli, które uzyskały akredytację na podstawie wcześniejszych przepisów, zachowują status akredytowanych placówek doskonalenia nauczycieli warunkowo lub bezwarunkowo - w zależności od okresu, w jakim placówka uzyskała akredytację.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty