Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracownika ubiegającego się o przyznanie emerytury

Nasz pracownik niedługo osiągnie 65 lat i ma zamiar złożyć do ZUS wniosek o przyznanie emerytury. Czy jako pracodawca jesteśmy zobowiązani do skompletowania wniosku o emeryturę? Jeśli tak, to jakiego rodzaju dokumenty (zaświadczenia) będziemy zobowiązani wystawić pracownikowi w postępowaniu o przyznanie emerytury?

PROBLEM

RADA

Jeżeli mają Państwo prawo do wypłaty świadczeń z ubezpieczenia chorobowego (na 30 listopada 2012 r. zgłaszali Państwo co najmniej 20 osób do ubezpieczenia chorobowego), muszą Państwo przygotować dla pracownika wniosek o emeryturę (ZUS Rp-1E). Do wniosku należy załączyć: kwestionariusz dotyczący okresów składkowych i nieskładkowych (ZUS Rp-6), świadectwa pracy od poprzednich pracodawców bądź inne dokumenty potwierdzające okresy składkowe i nieskładkowe, dokumenty potwierdzające wykonywanie pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze oraz zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu i wysokości wynagrodzenia (ZUS Rp-7).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne