Czy od biura podróży można żądać dodatkowego zadośćuczynienia za zmarnowany urlop
Biuro podróży może wyrządzić szkodę niemajątkową w postaci "zmarnowanego urlopu" lub "straconego wypoczynku", a podstawą jego odpowiedzialności jest przepis stanowiący, że organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych (uchwała Sądu Najwyższego z 19 listopada 2010 r., III CZP 79/10).
Anna i Szymon S. na początku października 2007 r. kupili w biurze podróży A. wycieczkę do Egiptu. Zgodnie z umową Anna i Szymon S. mieli mieszkać w dwuosobowym pokoju z pełnym wyżywieniem w czterogwiazdkowym hotelu (według kategoryzacji egipskiej) w jednym z kurortów egipskich. Do obowiązków biura podróży należało także zapewnienie polskojęzycznego rezydenta.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się