01.07.2018 Ubezpieczenia

Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracownika starającego się o rentę z tytułu niezdolności do pracy

Pracownik, który po zakończeniu okresu pobierania zasiłku chorobowego lub świadczenia rehabilitacyjnego jest nadal niezdolny do pracy, może ubiegać się o przyznanie renty z tytułu niezdolności do pracy. Pracodawca musi skompletować jego wniosek o rentę, jeżeli pracownik zwróci się do niego z taką prośbą.

Wniosek o rentę z tytułu niezdolności do pracy może przygotować i złożyć w ZUS pracownik ubiegający się o przyznanie tego świadczenia. Może się jednak zwrócić o skompletowanie i przygotowanie wniosku do swojego pracodawcy, jeśli pracodawca jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej albo osobą fizyczną uprawnioną do wypłaty zasiłków z ubezpieczenia społecznego. Taki pracodawca ma bowiem obowiązek :

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty