Jak ustalić ustawodawstwo właściwe dla pracownika, który prowadzi jednocześnie pozarolniczą działalność gospodarczą
W związku z rozwojem naszej firmy, 3 miesiące temu zatrudniliśmy na podstawie umów o pracę w 2 oddziałach - w Polsce i we Francji menedżera, obywatela Niemiec, (który na stałe mieszka w Niemczech) i jednocześnie prowadzi działalność gospodarczą w Holandii. Dotychczas odprowadzaliśmy za niego składki do ZUS, jednak poinformowano nas, że są one nienależne, gdyż polskie przepisy nie mają tu zastosowania. Jakiemu ustawodawstwu będzie podlegał nasz pracownik i gdzie należy za niego odprowadzać składki? Czy możemy się ubiegać o zwrot opłaconych za ten okres składek?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się