Gdzie zgłosić do ubezpieczeń zatrudnionego przez fińską firmę polskiego pracownika, który czasowo będzie wykonywać pracę w innym państwie UE
Jesteśmy kancelarią zajmującą się sprawami fińskiej firmy, która nie ma swojej siedziby w Polsce. Firma ta zatrudnia polskiego pracownika na podstawie umowy o pracę z miejscem wykonywania pracy w Polsce. Pracownik po około miesiącu zatrudnienia zostanie wysłany w podróż służbową na 5-6 miesięcy do Finlandii bądź Wielkiej Brytanii, gdzie będzie wykonywał pracę w ramach szkolenia. Po tym okresie wróci do pracy w Polsce. W którym państwie pracownik będzie podlegał ubezpieczeniom społecznym? Jeżeli będzie podlegał im w Polsce, to czy na okres delegacji służbowej musimy starać się o zaświadczenie E101-PL?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się