22.06.2007 Ubezpieczenia

Kto ponosi konsekwencje błędów popełnionych przez biuro rachunkowe

Jestem pracownicą zajmującą się w swoim zakładzie pracy rozliczeniami z ZUS. Do końca grudnia 2006 r. rozliczenia mojej firmy prowadziło biuro rachunkowe. Mimo próśb, biuro nie udostępniło mi bazy danych z programu Płatnik, więc stworzyłam dokumenty ubezpieczonych na podstawie akt osobowych. Wysłałam zamówienie do Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i okazało się, że podane zostały błędne dane. Ponadto otrzymaliśmy z ZUS zawiadomienie o błędach w dokumentach rozliczeniowych, z których wynika, że jest niedobór w składkach. Co mam teraz zrobić i w jaki sposób poprawić dokumenty rozliczeniowe? Czy będziemy musieli zapłacić zaległe składki z odsetkami, czy jest to obowiązek biura rachunkowego?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty