Kto ponosi konsekwencje błędów popełnionych przez biuro rachunkowe
Jestem pracownicą zajmującą się w swoim zakładzie pracy rozliczeniami z ZUS. Do końca grudnia 2006 r. rozliczenia mojej firmy prowadziło biuro rachunkowe. Mimo próśb, biuro nie udostępniło mi bazy danych z programu Płatnik, więc stworzyłam dokumenty ubezpieczonych na podstawie akt osobowych. Wysłałam zamówienie do Centralnego Rejestru Ubezpieczonych i okazało się, że podane zostały błędne dane. Ponadto otrzymaliśmy z ZUS zawiadomienie o błędach w dokumentach rozliczeniowych, z których wynika, że jest niedobór w składkach. Co mam teraz zrobić i w jaki sposób poprawić dokumenty rozliczeniowe? Czy będziemy musieli zapłacić zaległe składki z odsetkami, czy jest to obowiązek biura rachunkowego?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się