Jak prawidłowo sporządzić raport ZUS RSA i jak go skorygować
Aby przebieg ubezpieczeń danego pracownika był prawidłowo odzwierciedlony w ZUS, pracodawca powinien należycie wypełniać zarówno dokumenty składkowe, jak i świadczeniowe - czyli dokumenty, z których wynikają wszelkie przerwy w ubezpieczeniach i w opłacaniu składek.
Błędnie sporządzone raporty trzeba odpowiednio korygować, a raporty przekazane niepotrzebnie - wycofać. Większość zasad korygowania i wycofywania raportów ma na celu uniknięcie problemów związanych z przetwarzaniem dokumentów przez system informatyczny ZUS.
Nie wypłacamy zasiłków pracownikom naszego zakładu. Przekazaliśmy do ZUS dwa zwolnienia lekarskie pracownika za okres od 8 do 23 listopada oraz od 24 do 30 listopada br. Nie wiemy, kiedy ZUS wypłaci na ich podstawie zasiłek chorobowy. Czy mamy złożyć raport ZUS RSA za listopad, czy dopiero za miesiąc, w którym ZUS wypłaci zasiłek? W jaki sposób wypełnić ten raport?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się