Jakie są zasady przyznawania pracownikom odzieży roboczej
Zapewnienie pracownikom przez pracodawcę odzieży roboczej dotyczy prac, przy których istnieje możliwość zniszczenia lub znacznego zabrudzenia odzieży własnej pracownika. Ponadto odzież roboczą powinni otrzymać pracownicy zatrudnieni przy pracach, przy których jej używanie jest konieczne ze względu na wymagania technologiczne (np. praca w sterylnym środowisku przy produkcji mikroprocesorów), sanitarne (np. gastronomia) lub bezpieczeństwo i higienę pracy.
Oprócz zapewnienia odzieży i obuwia roboczego, pracodawca zakłada i prowadzi odrębnie dla każdego pracownika kartę ewidencyjną przydziału tej odzieży i obuwia, a także ewidencję wypłat ekwiwalentu pieniężnego za używanie przez pracownika własnej odzieży i obuwia oraz za ich pranie i konserwację.
Prowadzę sklep z artykułami chemicznymi (proszki, farby itp.). Czy powinienem zapewnić sprzedawcom odzież roboczą?
W tym przypadku istnieje zagrożenie, jeżeli nie zniszczenia, to co najmniej zabrudzenia odzieży własnej pracowników. Dlatego powinno się im zapewnić taką odzież. Należy także pamiętać o ewentualnej możliwości wystąpienia zagrożeń chemicznych na stanowiskach pracy. Pracownicy powinni mieć więc zapewnione w tym zakresie (oprócz odzieży roboczej i ewentualnie obuwia roboczego) m.in. rękawice i okulary w razie konieczności dokonywania czynności związanych z otwieraniem pojemników zawierających tego typu substancje chemiczne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się