Jak prowadzić ewidencję czasu pracy
Każdy pracodawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji czasu pracy. Prowadzi się ją dla wszystkich osób zatrudnionych na podstawie stosunku pracy. Obowiązek ten został ograniczony (ale niewyłączony całkowicie) w stosunku do kilku grup zatrudnionych. W tych przypadkach nie ewidencjonuje się jednak godzin pracy.
Godzin pracy nie ewidencjonuje się w przypadku pracowników zatrudnionych w zadaniowym czasie pracy, pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałt za godziny nadliczbowe lub za pracę w porze nocnej.
W zakładzie pracy mamy elektroniczny system rejestrowania obecności pracowników (pracownicy „odbijają” karty zegarowe przy wejściu i wyjściu). Możliwe jest też w każdej chwili wydrukowanie zarejestrowanych przez system godzin przybycia i opuszczenia zakładu przez poszczególnych pracowników. Czy muszę oprócz tego prowadzić jeszcze dodatkowo ewidencję czasu pracy?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się