Jak wypełnić Rp-7, gdy pracownik przekroczył roczną podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
Jestem właścicielem biura projektowego, w którym zatrudniam 20 osób. Pracownik, który chce starać się o emeryturę, zwrócił się do mnie o wydanie zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu. Pracownik ten pracuje w mojej firmie od kilkunastu lat. Otrzymywał wynagrodzenie za dany miesiąc w tym samym miesiącu. Dodatkowo w lutym każdego roku otrzymywał nagrodę za rok poprzedni. W październiku 2005 r. przestaliśmy opłacać za niego składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, gdyż została przekroczona kwota rocznej podstawy wymiaru składek na te ubezpieczenia. Czy w druku ZUS Rp-7 dotyczącym 2005 r. powinienem umieścić informację o tym przekroczeniu? W jaki sposób należy uwzględnić w zaświadczeniu wypłacone wynagrodzenie po przekroczeniu limitu?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty