07.06.2006 Kadry i płace

Czy można odmówić udzielenia pracownikowi urlopu na żądanie

Prowadzę firmę doradczą. Moi pracownicy przeprowadzają specjalistyczne szkolenia, które są planowane ze znacznym wyprzedzeniem, a osoby w nich uczestniczące ponoszą wysokie koszty. Ostatnio zdarzyło się, że pracownik mający przeprowadzić szkolenie w dniu, w którym miało się ono odbyć, zażądał telefonicznie udzielenia urlopu na żądanie. Urlop został pracownikowi udzielony, ale firma poniosła duże straty i utraciła zaufanie klientów. Czy w przyszłości w podobnej sytuacji mogę nie udzielić pracownikowi urlopu na żądanie i jakie wiążą się z tym konsekwencje?

PROBLEM
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty