Czy po nowelizacji ustawy emerytalnej należy ponownie składać wnioski o ustalenie kapitału początkowego?
Jestem księgową w firmie, w której jest zatrudnionych ponad 1500 osób. Od trzech lat sukcesywnie przesyłamy do ZUS wnioski pracowników w celu naliczenia kapitału początkowego. Spora część otrzymała już decyzje. Jednak w zeszłym roku na skutek nowelizacji ustawy emerytalnej zmieniły się zasady naliczania kapitału początkowego i osoby, których te zmiany dotyczą, zgłaszają się do mnie z prośbą o ponowne wysłanie wniosku do ZUS. Czy jest to obowiązek pracodawcy? A może ZUS będzie dokonywał weryfikacji i wyda ponownie decyzje? Czy data wydania decyzji ma wpływ na wartość kapitału?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się