02.07.2018

Jak kompletować i przekazywać do ZUS wnioski o ustalenie kapitału początkowego?

Płatnicy składek nadal otrzymują z ZUS wezwania o nadesłanie skompletowanej dokumentacji w celu ustalenia kapitału początkowego dla osób, za które przekazują imienne raporty miesięczne. Takiego obowiązku nie mają zleceniodawcy, osoby fizyczne, które nie wypłacają świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, oraz płatnicy składek opłacający składki za siebie i osoby współpracujące.

Na temat kompletowania wniosków o ustalenie kapitału początkowego i ich przekazywania do ZUS rozmawiamy z Panią Dorotą Dzięcioł zatrudnioną w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie na samodzielnym stanowisku starszego inspektora ds. kadrowych (II miejsce w Konkursie Kadrowy Roku 2004).
Jak Pani sobie radziła i radzi ze skompletowaniem dokumentów potrzebnych do ustalenia kapitału początkowego, tzn. czy zobowiązuje Pani pracowników do ich dostarczenia?
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne