Jak kompletować i przekazywać do ZUS wnioski o ustalenie kapitału początkowego?
Płatnicy składek nadal otrzymują z ZUS wezwania o nadesłanie skompletowanej dokumentacji w celu ustalenia kapitału początkowego dla osób, za które przekazują imienne raporty miesięczne. Takiego obowiązku nie mają zleceniodawcy, osoby fizyczne, które nie wypłacają świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, oraz płatnicy składek opłacający składki za siebie i osoby współpracujące.
Na temat kompletowania wniosków o ustalenie kapitału początkowego i ich przekazywania do ZUS rozmawiamy z Panią Dorotą Dzięcioł zatrudnioną w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Warszawie na samodzielnym stanowisku starszego inspektora ds. kadrowych (II miejsce w Konkursie Kadrowy Roku 2004).
Jak Pani sobie radziła i radzi ze skompletowaniem dokumentów potrzebnych do ustalenia kapitału początkowego, tzn. czy zobowiązuje Pani pracowników do ich dostarczenia?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się