29.01.2005 Ubezpieczenia

Jak ustalić liczbę ubezpieczonych i pracowników w deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA?

Płatnicy składek w deklaracji rozliczeniowej składanej w ZUS muszą wykazywać w bloku III pola 01 i 02 tego dokumentu liczbę ubezpieczonych oraz liczbę pracowników w przeliczeniu na pełny etat. W zależności od okresu inne były zasady uwzględniania niektórych osób w tych obliczeniach. Ze względu na nieprawidłowości w tym zakresie wykazane w czasie kontroli ZUS inspektor prowadzący kontrolę zobowiązuje płatnika do złożenia prawidłowo sporządzonych korekt deklaracji. Korekta powinna być sporządzona w ciągu 30 dni. Ze względu na tak krótki termin warto wcześniej we własnym zakresie sprawdzić prawidłowość wypełnionych deklaracji.

Odmienne zasady ustalania liczby ubezpieczonych i pracowników zatrudnionych na pełny etat dotyczą uwzględniania w tych obliczeniach osób przebywających na urlopach bezpłatnych lub wychowawczych, powołanych do odbycia zasadniczej służby wojskowej czy czasowo wykonujących pracę za granicą. W różnych okresach zasady te ulegały zmianom, co mogło być przyczyną nieprawidłowego sporządzenia deklaracji za dany miesiąc.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty