Jak ustalić liczbę ubezpieczonych i pracowników w deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA?
Płatnicy składek w deklaracji rozliczeniowej składanej w ZUS muszą wykazywać w bloku III pola 01 i 02 tego dokumentu liczbę ubezpieczonych oraz liczbę pracowników w przeliczeniu na pełny etat. W zależności od okresu inne były zasady uwzględniania niektórych osób w tych obliczeniach. Ze względu na nieprawidłowości w tym zakresie wykazane w czasie kontroli ZUS inspektor prowadzący kontrolę zobowiązuje płatnika do złożenia prawidłowo sporządzonych korekt deklaracji. Korekta powinna być sporządzona w ciągu 30 dni. Ze względu na tak krótki termin warto wcześniej we własnym zakresie sprawdzić prawidłowość wypełnionych deklaracji.
Odmienne zasady ustalania liczby ubezpieczonych i pracowników zatrudnionych na pełny etat dotyczą uwzględniania w tych obliczeniach osób przebywających na urlopach bezpłatnych lub wychowawczych, powołanych do odbycia zasadniczej służby wojskowej czy czasowo wykonujących pracę za granicą. W różnych okresach zasady te ulegały zmianom, co mogło być przyczyną nieprawidłowego sporządzenia deklaracji za dany miesiąc.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się